Jelikož je projekt koncipován jako bezplatný, pochopte prosím, že není bohužel v našich silách zajišťovat individuální technickou podporu.
Na této stránce se snažíme postupně doplňovat návody a řešení konkrétních situací. Nastavení není složité a podle návodu by tak měl zvládnout i laik.
Rádi zde také uveřejníme kontakty na firmy či osoby, které jsou schopni/ochotni za úplatu pomoci. Stejně tak rádi zveřejníme kontakty na dodavatele hardware, např. prodejce mobilů s tiskárnou účtenek, kteří svému zákazníkovi nastaví např. v ceně dodávky nového hardware. Uvažujeme zatím nad podobou a v blízkém budoucnu proto na tomto místě patrně přidáme nějaký registrační formulář.
Videonávody na Youtube
Registrace a nastavení
Vystavení paragonu na PC
Tisk paragonu z počítače
Tisk paragonu z mobilu
Paragon na mobilu-zaslání v SMS, e-mailem, PDF, nebo na tiskárnu (i vzdálenou)
Tisk paragonu z mobilu-alternativa pro Android-textový tisk
Pomoc! Najednou mi začalo hlásit při ukládání EET chyby, žádné nastavení se ale neměnilo!
S největší pravděpodobností vám vypršela po 3 letech platnost certifikátu vydaného na portále etrzby.cz (kde si můžete ověřit i datum platnosti). Stačí si obnovit podle našeho návodu výměna EET certifikátu.
Jak začít vystavovat paragony s EET pokud se vás týká, nebo bude týkat v blízkém budoucnu?
EET se mě (zatím) netýká, mohu používat pro bezplatné vystavování paragonů bez EET?
Ano, je to samozřejmě možné. V takovém případě neukládáte v nastavení žádné certifikáty a při ukládání paragonu zvolte uložení (bez EET). Pokud se vás EET začne v průběhu času týkat, pouze doplníte certifikát a začnete vystavovat doklady s příslušnými kódy.
Musím pořád dokola zadávat heslo?
Nemusíte. Systém je aktuálně nastaven tak, že přihlášení vydrží 10 dnů. Pokud na něco kliknete třeba po 5ti dnech, automaticky se nastaví opět 10dnů trvání. Teoreticky se tedy nemusíte vůbec přihlašovat, pokud nezavřete prohlížeč, přihlášení by mělo vydržet min. 10 dnů bez jakékoliv akce. Přesto po zavření prohlížeče nebo restartu PC se z bezpečnostních důvodů přihlášení pravděpodobně zruší. Pokud je zařízení výlučně vaše a nehrozí zneužití, můžete si nechat prohlížeč zapamatovat přihlašovací údaje. V opačném případě se nezapomeňte vždy odhlásit!
Nerealizovaná tržba, omylem zaslaná tržba "uklepnutím"
Jedná se o situace, kdy např. zákazník po vystavení účtenky zjistil, že u sebe nemá dostatek peněz. Nebo jste se spletli v jakýchkoliv údajích na paragonu. V takovém případě je třeba vystavit ten samý doklad, pouze s uvedením záporných hodnot. Do textu na jednotlivé řádky doporučujeme uvést navíc např. i číslo dokladu který stornujete, což jistě ocení vaše účetní. Např. do řádku s popisem, kde je na původním dokladu č.2017905123 uvedeno např.
Křížový šroubovák profi AB3 (cena 59 Kč)
...tak na nově vystavený doklad uvedete např.
---storno dokladu č.2017905123--- Křížový šroubovák profi AB3 (cena -59 Kč)
+ vytvoříte nový paragon včetně hlášení EET.
Takto můžete samozřejmě vystavit i jen částečný stornodoklad, např. při vrácení jedné položky z paragonu. Dbejte nicméně prosím na správné rozepsání DPH (sazby apod.), aby v případě storna FÚ měl vždy v rámci EET hlášenu adekvátní částku DPH, pouze s mínusem. Nezapomeňte totiž, že součástí EET hlášení jsou u plátců DPH i výše DPH v jednotlivých sazbách. Bylo by chybou prodat se základní sazbou DPH a stornovat sice stejnou celkovou částku, ale ve snížené.
Nejsem plátce DPH, proto nemám DIČ, nemůžu se zaregistrovat
Toto je často rozšířený omyl. DIČ mají přidelené i neplátci DPH. Pouze ho neuváděli na doklady. Toto se s nástupem EET změnilo.
Co když mi zrovna nejde tiskárna?
Klientovi můžete předat doklad např. e-mailem, zákon to umožňuje. Teoreticky stačí poslat i jen odkaz (tzv. URL) na e-mail, sms, nebo si ostatně může třeba vyfotit odkaz z vaší obrazovky na svůj mobil, pokud mu to umožníte. V extrémním případě mu můžete i odkaz přepsat na kousek papírku, i když to není zrovna hezká práce a nesmíte se přepsat :-) Další variantou je přepsání dokladu do klasického "paragonového" bločku s tím, že musíte přepsat zejména údaje datum+čas,dodavatel vč.DIČ a údaje související s EET.
Pokud klienta ještě uvidíte, můžete se domluvit i na pozdějším předání. Nefunkčností tiskárny není nijak ovlivněno splnění vaší povinnosti nahlášení EET tržby, to splníte při uložení paragonu a nahlášení EET.
Co když mi zrovna nejde PC/tablet/mobil... na kterém vystavuji paragony?
Výhodou našeho řešení je nezávislost na konkrétním zařízení. Pokud se Vám např. zrovna rozbilo PC, můžete se přihlásit z druhého. Pokud nemáte, zkuste sáhnout do kapsy pro mobilní telefon připojený k internetu. Za tímto účelem si můžete připravit záložní zařízení ideálně s přednastavenou možností tisku.
Nemáte-li žádné záložní zařízení, nemůžete vystavit účtenku, ani splnit zákonnou povinnost hlášení EET. Je to stejné, jako když se rozbije v obchodě pokladna, nebo ji vypadne elektřina. Na tuto situaci zákon myslí, tržbu jste povinni nahlásit bez zbytečného odkladu do určité doby (48h). Klientovi doporučujeme se omluvit a dohodnout způsob předání účtenky jakmile ji vystavíte-např. e-mailem, viz výše.
Co když mi nejde internet?
Tato situace je v našem případě shodná s poruchou zařízení, viz výše.
Zde je namístě zmínit i situaci, kdy máte dlouhodobě velmi špatné pokrytí internetem, např. mobilní provozovna nebo restaurace v horách bez signálu a bez internetu. V tomto případě FÚ avizuje možnost povolení individuální výjimky. Standardní režim EET je tzv. běžný, kdy tržba je hlášena ihned bez zpoždění. Při povolení výjimky ze strany FÚ může takový podnikatel posílat tržby se zpožděním (5 dnů) v rámci tzv. zjednodušeného režimu EET.
Jelikož naše řešení je čistě online kdy se předpokládá připojení k internetu, v tuto chvíli je podporován pouze běžný režim.
Všechno mi funguje, ale stránku www.zdarma-eet.cz nemůžu otevřít?
I to se může stát. Buď je přerušené spojení mezi vaším poskytovatelem internetu a naší sítí, nebo může jít o nějakou havárii/údržbu serverů na naší straně. Máte-li možnost, zkuste nejdříve na jiném zařízení, ideálně z připojení od jiného poskytovatele. Není-li funkční, jde o stejnou situaci, jako v případě selhání internetu výše.
Na účtenky se mi tiskne BKP+FIK, ale teď se stalo, že vyjel nějaký dlouhý PKP kód?
Jedná se o situaci, kdy se našemu serveru nepodařilo spojit se serverem EET. Může jít o odstávku na straně finanční správy, nebo přerušené spojení mezi našimi servery a finanční správou. V každém případě to znamená, že tržbu se nepodařilo nahlásit. Můžete se přepnout do archívu a tržbu znovu zkusit nahlásit. Pokud stále neprochází a máte čekajícího klienta, můžete mu takový paragon bez problému vytisknout. Nezapomeňte však bez zbytečného odkladu tržbu nahlásit odkazem v archívu. Tento problém by měl vzhledem k našemu online řešení nastávat jen výjimečně.
Nejde mi tisknout z mobilního telefonu/tabletu na OS Android
Jde o tisk internetové stránky, takže tiskneme z prohlížeče. Pro tisk na Androidu se osvědčil prohlížeč Chrome (mnohdy už je na Androidu předinstalovaný), ale není to podmínkou. Narazit můžete po úspěšném připojení/spárování tiskárny zejména na problém s tiskovým ovladačem (resp. službou či tiskovým programem) tiskárny. U levných "účtenkových" termotiskáren výrobce tiskárny občas nedodá pořádný tiskový ovladač, nebo prostě nefunguje na Vaší verzi operačního systému, nefunguje grafický tisk apod. Pokud Vám výrobce/prodejce není schopen dodat ovladač tiskárny pro Vaše zařízení, můžete zkusit koupit jinou ("značkovou") tiskárnu. Tam je většinou podpora dobrá, ale i cena vyšší. Nebo použít software třetích stran:
Grafický tisk (máme např. úspěšně odzkoušeno s tiskárnami zn.Cashino)
ESC POS Print Service
Jde o standardní tiskovou službu pro novější verze systému Android. Z prohlížeče se tiskne standardně přes funkci tisku (případně stránka-tisk ...záleží na prohlížeči). Maximálně si v nastavení na www.zdarma-eet.cz upravíte velikost písma.
Textový tisk (pokud např. neumí tiskárna grafický mód, nebo češtinu)
Aplikace QuickPrinter
....
videonávod
Tiskových programů pro Android je spousta, výše uvádíme pouze některé, které máme vyzkoušené. Je možné, že pro Vaší tiskárnu bude vhodnější jiný. Některé z programů jsou placené. Obecně lze doporučit na novějších Androidech instalaci tiskové služby (uvidíte ji pak v Androidu v Nastavení-Tisk). Lze tak tisknout i s velmi levnými účtenkovými tiskárnami, kde je podpora výrobců často bídná, byť se situace rapidně lepší. Spousta aplikací je k nalezení také v "Obchodu Play", doporučujeme hledat klíčová slova ESC POS, což jsou účtenkové tiskové terminály. Pro "velké" tiskárny formátu A4 je většinou podpora bezproblémová, protože jde o výrobce typu Epson, Brother, HP, Canon apod., kteří zpravidla dodávají příslušný tiskový software.